Lite mer fuskprat

Tack än en gång för ert fantastiska stöd i fuskarbetet! Det är trist att det blir sånt i nånting som är till för att bara vara roligt. Vi känner att vi måste poängtera att majoriteten är ju såna som INTE fuskar. Det är ett fåtal som märker ut sig och ställer till det.

Vi i teamet är överens om hur vi ska hantera fuskarna och problemet är löst åtminstone för denna gång och vi hoppas att slippa det framöver... Nu hoppas vi att det inte hindrar just DIG från att skicka in bidrag! Vi kan lova att ingen som har fuskat så där uppenbart kommer att hamna på prispallen.

Vi överväger även att lägga till en juryfunktion och vi tar gärna emot din åsikt om det. Blir du arg på oss eller blir du glad? Vi vill att det ska bli så rättvist som möjligt.  :-)
Lämna gärna en kommentar med dina åsikter och om du inte vill uttrycka dem öppet men ändå dela med dig så kan du skicka ett mail istället.
[email protected]

Hoppas ni får en härlig scrappardag där ute!

Kommentarer
Postat av: dilorf

Jag trodde aldrig att det var *en massa* som fuskade.. Det brukar inte vara det, men de som gör det stjäl så otroligt mycket energi..
Jag är tacksam över att ni fört en såpass öppen diskussion om det så vi andra fått veta vad det handlar om.. VEM är ju egentligen ointressant..
Ni får gärna lägga till juryröster för min del..
Och det känns bra att de som fuskat inte kan vinna några priser.. :)
Tack och ha en härlig dag!
Maritha

Postat av: MissMian

För min del skulle det inte vara dumt med jury. Som sagt var, har inga "kompisar" inom scrapvärlden än så jag lär inte få en enda kompisröst! Kan man inte göra som på melodifestivalen att man räknar både jury-poäng och röstning? Eller att juryn väljer ut tio varje gång som vi får rösta på?

2007-09-28 @ 09:21:23
URL: http://missmians.blogg.se
Postat av: Åsa (asali)

Jag tycker att det är jättebra att ni tagit tag i det här med fuskandet! För min del får ni gärna anlita en jury som bedömmer.

2007-09-28 @ 09:31:00
URL: http://asali.blogg.se
Postat av: Lilo

Det vore väl bra med både rösträkning och jury? Så kommer ni runt "smygfuskandet". Jag tycker det är bra att ni talat om hur det ligger till och förvånas över att det finns de som fuskar. Tycker ni gör ett toppenjobb!

2007-09-28 @ 09:42:24
URL: http://liloscrap.blogspot.com
Postat av: K8an

Visst är det kul att få vara med o rösta, men inte lika kul när det dyker upp fusk. Alla vill ju ha lika chans i tävlingarna så klart, ska ju inte bara vara de med flest scrapvänner som vinner. Så en Jury låter som en bra lösning på problemet.

2007-09-28 @ 10:02:50
URL: http://imingarderob.blogg.se
Postat av: Elisa

Det är säkert bra med jury, för rättvisans skull. Det kan inte vara kul heller att vinna när man vet på vilket sätt det har skett... Om man har minsta stolthet i kroppen! Om det också kommer in mååånga bidrag, så är det lätt att man bara skummar igenom bilderna innan man röstar, en jury skulle nog titta mer noggrant!

2007-09-28 @ 10:19:07
URL: http://www.elwa.se/galleri
Postat av: Linda

Tycker det låter jättebra med en jury. Jag tillhör också dem som inte skaffat mig några vänner inom scrapvärlden och ska det fuskas så är det vi som förlorar på det. Jag tror att ni kommer fram till det bästa beslutet själva och det är kanon att ni håller ordning på fusket, även om det säkerligen inte går att komma åt all kompisröstning.

2007-09-28 @ 10:33:06
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: kikkan

Bra att ni gör nåt åt fuskarna för det första. Så tycker jag att en jury vore bra, fast ändå ha kvar rösträkningen åxå. Skulle det gå att fixa? Får ju hoppas att dom som har fuskat har fått sig en tankeställare och förstår att det inte lönar sig att fuska.......
Så jag röstar nog får både en juyrröst och så rösträkningar åxå....

2007-09-28 @ 10:46:05
URL: http://scrapparlotta.blogspot.com
Postat av: Jeanettan

Sorgligt det här...!
Fuska!!!!!!!
Herregud,, vuxna människor.
Jättebra att ni gjort nåt åt det.
Kämpa på =D

2007-09-28 @ 12:19:58
Postat av: Ami

Tråkigt att det ska fuskas och det blir ju en massa extrajobb för er. Om ni inte känner att det är för stort jobb för er så är det okej (för min del iaf) att ni på något sätt agerar jury.

2007-09-28 @ 13:20:51
Postat av: Anki (Fröken Svår)

Jag tycker det vore helt okej med en jury på nåt sätt...bra att ni visar klart och tydligt att fusk inte lönar sig!!! Kram

2007-09-28 @ 14:05:14
URL: http://rosalia.se/anki
Postat av: Miss Goldie

Jury skulle definitivt vara bäst. Då undviker man ju kompisröstning enklast.

2007-09-28 @ 15:51:19
URL: http://missgoldies.blogspot.com/
Postat av: Anki

Jury vore kanon! Det har jag inte alls något emot. Ni som håller i det här är ju jätteduktiga scrappare allihop och har lagt ner ett jättejobb. Därför vore det tråkigt om er fina insats förstörs av några som uppenbarligen inte kan vara ärliga.
Nu ska jag klura på nästa utmaning så får vi se om jag lyckas hitta på något kul med den. Efter en lång och hård arbetsvecka vill jag bara scrappa!

2007-09-28 @ 17:12:22
URL: http://skapatavanki.blogspot.com
Postat av: linaliten

Att lägga till en jury skulle jag bara tycka var positivt, särskilt eftersom det verkar finnas mäniskor som går in för att utnyttja det nuvarande systemet. Jättetråkigt med fusket, men ni ska ha en stor eloge för det toppenbra arbetet ni gör!

2007-09-28 @ 17:15:43
Postat av: Lotta

En jury låter toppen, tycker jag - ett bra komplement till rösterna.

2007-09-28 @ 17:41:42
URL: http://scraptokig.blogspot.com
Postat av: Åza

En jury är helt ok tycker jag, men i sånafall så skulle jag vilja veta motiveringen (hur bidragen har bedömts) till varför just den LO:n vann.
Det har jag nämligen saknat i andra utmaningar/tävlingar där det har funnits en jury som "valt" vinnaren.

2007-09-28 @ 18:12:10
URL: http://eizescrap.blogspot.com
Postat av: Ann-louice

En jury är väl en toppen idè!

2007-09-28 @ 19:47:59
Postat av: Hanna

Jag tycker också att jury, eller allra bäst kombinerat jury och röstning, vore bra. Jag håller med Åza 100% - då är det jätteviktigt att man får veta motiveringen. Ibland känns det så snopet när man kollar tävlingsresultat där en jury bedömt och så får man bara vinnaren utan nån förklaring.

2007-09-28 @ 20:44:21
Postat av: jakthustru

Jag håller med övriga att jury hade varit bra. Har inga "kompisar" i scrapvärlden på det sättet som känner igen min stil osv så jag har allt att vinna på en jury (om den skulle ha överseende med att man e en glad amatör hehe).
Jättebra jobb mot fusket och öppenheten ang dennsamma. Hoppas alla fuskare SKÄMS!

2007-09-28 @ 22:44:26
URL: http://jakthustru.blogspot.com
Postat av: Jessica (Nexa79)

Herregud, det är nästan så man skäms, är det verkligen vuxna människor som känner att de måste bekräftas och vinna på vilka villkor som helst? Hur kan man sjunka så lågt som att FUSKA i en tävling som gäller ens egen hobby???? Själv har jag mer eller mindre inga riktiga scrapvänner än, eftersom jag är ny inom detta, så själv får jag inga kompisröster *eller ger* men det är heeeelt vansinnigt att göra sådär-- snacka om att förstöra för andra!!
*skärpning!*
Nåja, jag hade velat vara med på fler utmaningar, men jag tappar faktiskt lusten när det fuskas, och det är synd. Fast sen är det också så att jag är fullt upptagen med att skapa för mina tre designteam som jag är med i numera..
Men faktum kvarstår, jag drar mig ur detta när det fuskas. Blir det juryröster eller liknande så är jag på igen i mån av tid. Rättvist ska det vara tycker jag :o)
Ta hand om er alla ärliga scrappare därute!

2007-10-01 @ 14:40:16
URL: http://nexasblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback