ScrapJacked #8

Måndag är liktydigt med ScrapJacked Sweden här på Scraputmaningen och det är dags att avslöja vem denna veckas offer blivit.

Det är en layout som förmodligen fått många av oss att le brett när vi sett den. En kombination av fräcka foton och en komisk titel skapar tillsammans med designen en skön helhet. Ni missar väl inte de små spökena nere till höger.  :-)

Här kan ni se layouten:
image370

Maraij - du har blivit ScrapJacked!!

Några ur teamet har då gjort egna varianter av Maraijs layout och vi utmanar dig att göra detsamma! Vill du vara med och visa upp så skicka in den till oss senast lördag. [email protected]

Här kommer teamets layouter:

Jenny säger så här: Jag har fascinerats av Maraijs detaljrika stil så länge jag följt hennes blogg - den är raka motsatsen mot det avskalade och lite kantiga som jag oftast gör. Här har jag försökt fånga just detaljrikedomen och de lekfulla formerna. (Och så var jag naturligtvis "tvungen" att använda QK-alfabetet Abigail, eftersom det var av inspiration just i Maraijs blogg som jag införskaffade den fonten!)
image369

Evelina (maskrosfjun) säger så här: Jag inspirerades av de många olika mönsterpapprena, swirlen, och textremsan som kommer fram under fotot med journaling. För att öka känslan av att jag jackat så snodde jag även typsnittet från Maraij .
image371

Anna (Morfen): Jag gillar lager på lager-idén på Marijas layout och försökte mig på det även om min blev lite mer avskalad.
image372

Sophia (Fialia): Den här tyckte jag var riktigt kul att lifta. Den här layouten är så härlig men samtidigt så långt från min stil. Så det var en riktig utmaning. Jag valde att göra min tolkning ganska lik originalet för att verkligen testa den här stilen. Jag hade jättekul när jag gjorde den. Jag tyckte om alla lager på lager, och att det finns text både här och där.
image374

Kicki (pickos) använde sig av upplägget som helhet med fotoplaceringen och lager på lager men även en del av detaljerna som fotohörnen, gem, hjärta och de tuffa pilarna.
image373

Så, nu är det upp till er att inspireras av Maraij!!

Kommentarer
Postat av: Maraij

Hurra vad roligt att se min LO i er tolkning! Jättefina LOs ni har gjort!

Postat av: Eva-Lena (spoketlaban)

Kul Marie!

2007-04-11 @ 19:31:36
URL: http://www.evalena.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback