Presentation av Meritxell

Det har blivit dags att presentera våra nya medlemmar och först ut är Meri.

Jag heter Meritxell (uttalas ung. [Me-ri-tchei]), och det är det namnet jag använder i olika forum, men alla kallar mig för Meri. Jag är 29 och bor i Stockholm med min man Torbjörn och vår son Pau som föddes i september 2005.
Just nu är jag mammaledig och vi ska få barn igen om några veckor men annars jobbar jag som engelsk- och spansklärare på en högstadieskola i Täby.
Jag kommer från Barcelona och flyttade hit sommaren 2001. Det är därför mycket av vad jag scrappar är på spanska.

Jag började scrappa 2003. Jag har alltid pysslat med olika saker men sedan jag upptäckte scrapbooking så tillbringar jag mycket av min fritid med att scrappa och dokumentera vårt liv. Det är det scrapping handlar om för mig: att skriva och berätta om det som händer hos oss, som en slags dagbok fast mer artistisk! Jag tycker det ska bli jättespännande att kunna se och läsa den om några år! Men framför allt är det roligt att skapa och jag älskar den kreativa processen med att hitta på nya idéer och tekniker.

Sedan ett år tillbaka tillverkar jag egna kort och tycker om att experimentera med andra små projekt som lådor, miniböcker, dörrskyltar och allt som går att dekorera!
Här kan ni se vad jag gör.

Inspiration är jätteviktigt och det hittar jag överallt: på nätet, i olika tidningar (även mode och inredningstidningar) och även runt omkring mig.

Jag är så glad att få vara med i det här teamet!
image361

Ja det var lite om Meri och vi är alla i teamet jätteglada över att ha henne med oss!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

måndag är det återigen dags för ScrapJacked Sweden och ett nytt offer kommer att avslöjas.

Sedan på tisdag börjar det något spännande här på bloggen igen och det är något som kommer att pågå ända till lördag då det är extra stort! Om du är det minsta insatt i den stora världen av scrapping så säger vi det rakt ut - MISSA DET INTE!!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Till sist vill vi återigen önska er alla en riktigt GLAD PÅSK och det gör vi genom att visa upp ett bidrag som Maritha har skickat in till oss. Det är från utmaningen om att göra ett kort utifrån en layout och här får ni se hennes fina påskkort baserat på Annas (morfens) layout:


image363

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback