Monika Martinson

Här får vi presentera Monika Martinson:

Jag heter Monika men kallas för Moma i alla forum. Jag bor med min sambo Tim och dotter Isabel i Södertälje. Jag arbetar som informatör/projektledare på NTF.

Scrapbookingen upptäckte jag strax efter Isabel föddes, när jag ville ge henne något mer än ett vanligt ”mitt första år”-album. Sedan dess har jag varit fast och scrappar nog lika mycket för min skull som för hennes nu. Jag insåg ganska snabbt att scrapbookingen kombinerar alla mina tidigare fritidsintressens som foto, målning, att sy, brodera, sticka virka… Jag har provat det mesta som finns i Pandurokatalogen vid något tillfälle och har även skapat en hel del digitalt i arbetet.

Min scrapstil brukar folk säga är romantiskt och det stämmer nog. Jag är en obotlig romantiker och i scrapbookingen får jag låta det synas precis så mycket som jag själv vill.  Jag använder mycket fluid chalks, skär gärna ut mönster ur papper och är ganska monokromatisk så till vida att jag har svårt att blanda många färger i en och samma lo.

Jag scrappar också digitalt och fram till nyligen var jag säker på att de digitala loerna skulle efterhärma verkligheten. Nu har jag insett att papperskänslan aldrig kommer bli den samma i en digital lo och att pappersscrappande och digitalt scrappande är två skilda saker. Min digitala stil har därför förändrats och skiljer sig därför från min pappersstil lite.

Utöver att scrappa ritar jag skisser som jag lägger ut i min skissblogg, jag skapar digitala scrapkit (finns i en annan blogg), designar egna papper och gör en hel del annat också. Min dröm är att snart kunna trycka upp mina papper och sälja dem.

Monika Martinsson

Kommentarer
Postat av: Kristiina

Jättefint! Jag ser fram emot att få lära mer om digital scrapboking av dig.

2006-11-12 @ 11:28:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback