Två presentationer och en liten fågel viskar...

Idag ska vi presentera de två återstående av våra tre nya teammedlemmar. Ni har redan hunnit se deras layouter här på bloggen men ni måste ju få lära känna dem lite också.

Sophia, eller Fialia som hon också kallas, får börja:

Jag heter Sophia och är 31, snart 32 år. Jag bor i hus i Höllviken allra längst söderut i Sverige tillsammans med min man Andréas och vår tvillingar Ella och Vincent som är nästan tre och ett halvt år. Vi bor i ett härligt funkishus från 1965 på hundra kvadratmeter, men nu börjar vi växa ur det och ska påbörja en utbyggnad på ca 70 kvadratmeter i månadsskiftet maj/juni. Vi bor precis bredvid en helt underbar sandstrand så det blir många foton att scrappa därifrån.

Jag jobbar på den internetbutik som heter Blå Elefant som säljer danska barnkläder, inredning och leksaker. Där sköter jag texter, bilder och uppläggning av produkter mm. Trivs superbra med det.

Jag började nosa på scrapbooking 2003 när mina twins skulle födas, det blev lite dekorerade fotoalbum, men inte så mycket mer. Med nyfödda tvillingar har man inte överdrivet mycket tid. Men jag återupptog det med full styrka i början av 2006 istället, och sen dess kan jag inte sluta. Jag scrappar nästan varje dag och älskar det. Jag har en stil som är ganska enkel, utan så mycket dekorationer och ett av mina kännetecken är jag jag alltid utgår från färgerna i fotona.

Jag älskar utmaningar, att scrappa efter teman, skiss eller att lifta så detta passar mig perfekt. Jag blev superglad när de duktiga tjejerna i Scraputmaningen frågade om jag ville vara med!
image447


Sedan får Heléne fortsätta:

Jag är en glad scrappare sen ca. 1 år tillbaka, mamma till en härligt kavat tjej och sambo med en energisk bergstoppslängtande karl!

Som så många andra började jag scrappa när jag skulle göra ett första året album till min dotter. Det skulle kosta ca. 800 kronor med album och material, sa jag till min sambo. HA! Årtusendets underdrift! Nu sitter jag här flerfaldiga tusen fattigare och utan att ens ha gjort klart det där albumet, med en beroendeframkallande hobby i stället. Men lika glad är jag för det!

Jag är fortfarande i experimentstadiet och kan inte påstå att jag har hittat min stil ännu. När jag scrappar fastnar jag oftast för något som verkar kul, något nytt som har gjort mig nyfiken eller såklart ett foto som jag känner mycket för. Det gör att mina layouter kan se ganska olika ut, från supergulligt till ganska galet Smile

Mina största inspirationskällor är allt som är nytt och twopeasinabucket! Jag gillar bla grejerna från KI Memories och mitt senaste tillägg på favoritlistan är papper från Scenic Route? Oh I like it!

Jag hoppas att jag kan utmana och inspirera dig!!
image448

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ni glömmer väl inte bort skisstävlingen med skissen som Elsie Flannigan ritade speciellt för oss? Vi har fått in ett antal underbara bidrag men det finns tid kvar till flera. Tävlingen pågår till fredag 27/4 och den sponsras av
Scrap It. Skicka in ditt bidrag till [email protected]

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Och så en liten vårberättelse:

Ett gäng scrappare var ute på promenad i det härliga vårvädret när den ena plötsligt stannade de andra.
- Vänta, hör ni? Ssch! Det sitter en fågel på grenen där uppe, säger hon och pekar upp i ett träd några meter bort. Lyssna, den viskar....
Alla stannade och lyssnade spänt samtidigt som de försökte se fågeln.
- Alla glada scrappare, jag vill bara viska till er att det snart är ett nytt utmaningsRALLY på gång, kvittrade fågeln.
- Åååh äntligen!!! ropade några av scrapparna så högt att fågeln blev rädd och flög bort.

Ja just det, det efterlängtade RALLYt är på väg igen. Vi återkommer längre fram med datum och annan info så håll ögonen öppna!

Vill du sponsra med priser till RALLYt så hör av dig till oss. :-)

Ha en bra dag allihopa!!

Kommentarer
Postat av: Dilorf..

JÄTTEKUL att det är ett nytt Rally på G.. Tycker jag! :)

Kul att läsa mer om de nya tjejerna i Teamet! Ser fram emot era utmaningar..

2007-04-19 @ 11:44:46
Postat av: Katja

jag säger som Gert Fylking...ÄNTLIGEN!!!!...

Som jag längtat....den här gången åker både ungar o gubbe ut ;-)

Kul!!!

Postat av: Claudia79

Åhh va kul! Det var så väldigt bra upplägg på förra!:-)

Postat av: Lily

Åh, vilken härlig vårberättelse! :-) Klart jag hänger på!!!

2007-04-19 @ 19:39:09
URL: http://marie.robe.nu
Postat av: Samara

Vilken trevlig fågel =)
Hoppas det inte blir den helg jag är på pysselträff bara ;)

2007-04-21 @ 07:36:10
URL: http://sasha-samara.blogspot.com
Postat av: cattis

Superkul!!!!Hoppas verkligen jag kan vara med!

2007-04-23 @ 22:05:56
URL: http://kathis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback