Mat - Aprils månadstema

Mat är något som berör alla på ett eller flera sätt och självklart ska även det komma med i våra album! Vad kan du scrappa om mat? De flesta av oss brukar ha ofantligt många foton från familjemiddagar av olika slag, barnens första smakportioner, restaurangbesök, tårtkalas eller varför inte själva recepten. Man kan lista den mat man gillar men även den mat man ogillar förstås. Skriva ner tankar om själva matlagningen eller kanske om shoppingturen när all mat ska inhandlas. Det finns massor av vinklingar när det gäller mat. Därför tänkte vi ha mat som ett månadstema under hela april månad. Vi utmanar dig att göra en eller flera layouter på detta tema. Vill du sedan visa oss blir vi jätteglada! [email protected]

Här får du se vad några i teamet har gjort om mat.

Det här är Kickis (pickos) layout:
image343

Emilia har börjat med ett album i storlek 6x6 där varje familjemedlem får ett eget uppslag. Vilken kul grej!
image344

och så här ser ett av uppslagen i albumet ut:
image346

Anna (Morfen) har gjort en layout som handlar om deras tårttradition inom familjen. image345

Marie (Smarre) har också gjort en tårtlayout om att hon alltid har gillat att göra tårtor av alla de slag.
image347

Blev ni andra också sugna på tårta nu? Du får göra en egen påsktårta och fota den så du kan scrappa sedan. :-)

Är du sugen på nya recept att testa så varför inte ta en titt på Christinas härliga blogg. Vi vet ju att hon brukar vara här och kika så den här utmaningen är helt och hållet tillägnad dig Christina!

Kommentarer
Postat av: Christina W

Jag känner mig oerhört hedrad och ska givetvis lägga en länk till detta evenemang. Om någon vill så publicerar jag gärna bilder från detta scraptema även på min matblogg. Mailadressen finns på bloggen.
Och även jag är scrapbiten och letar nu bara kurs för att kunna lära mig detta.

Postat av: Christina W

Och nu har jag skrivit om detta i min matblogg

2007-04-03 @ 20:12:55
URL: http://godmat.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback