Jenny-Li

Här kommer en presentation av Jenny-Li och hennes härliga layout om sig själv.

Jag heter Jenny - på nätet vanligen jenny_li. Jag bor med sambo och två söner (Elias 2½ år och Axel 4 månader) norr om Stockholm. Jag började scrappa när Elias var bebis, alltså för ungefär 2 år sedan.
Jag har ofta sagt att scrappingen är det mest egoistiska jag gör - har inga ambitioner att scrappa alla foton, alla händelser eller ens alla milstolpar i sönernas liv, utan scrappar helt och hållet som avkoppling och kreativ lek för egen del. Att killarna sen ändå kommer att få album med sig ut i livet som de förhoppningsvis ska värdesätta och uppskatta, det är bara en bonus!
Jag utgår inte heller alltid från fotot när jag scrappar - utan från vad jag vill berätta. Fotot är inte fokus - utan en illustration. Texten, eller budskapet, är det jag vill att mina barn ska få med sig in i vuxenvärlden så småningom.
Min stil präglas dels av min stora passion för färg, form och typografi, dels av att jag envisas med att hålla mitt scrappande "low-tech". Jag äger exempelvis ingen skrivare och skriver i princip all journaling för hand. Att jag är intresserad av typografi innebär att jag ständigt jagar bokstäver i alla former - chipboards, stickers, rub-ons - och quickutz förstås. Annars dekorerar jag oftast ganska sparsamt - tycker att  mönstrat papper räcker som dekoration många gånger.
Mina färgval bygger oftast på en neutral bas - svart, vitt, beige, brunt - och sen någon färg ur fotot och ett komplement till det. Älskar kontraster och otippade färgkombinationer - monokromatiska layouter är däremot inte riktigt min grej...!
Om min presentationslayout - för dem som känner mig väl är det här rätt uppenbart, men jag ska förklara för er som inte känner mig så väl. Jag har lekt lite med symbolik här - om man skulle plocka bort tankebubblan skulle man få kvar en väldigt strukturerad layout, raka linjer, ordning och reda. Sådan verkar jag nog på ytan - men om man gläntar på dörren in till mina tankar, så träder sanningen fram - en ganska virrig person som tänker på sjuhundra saker samtidigt, och ofta rör till det! ;o)

Jenny Lingstam

Kommentarer
Postat av: Moma

Så läckert!
Gillar din tankebubbla! Har du ritat själv?

2006-11-08 @ 19:51:08
Postat av: Anonym

Åååh, vad fint du skriver! Älskar dina olika stilar i tankebubblan!!

2006-11-08 @ 19:58:46
Postat av: jenny_li

Ja, här är nästan inga färdiga grejer alls - allt är handritat utom QK-bokstäverna!

2006-11-08 @ 20:05:21
Postat av: Hattifnatt

Jag bara njuter, så himla snyggt!

2006-11-09 @ 08:02:59
Postat av: Kristiina

Originellt. Verkilgen fint!

2006-11-10 @ 09:51:30
Postat av: Åsa

Kul att se något du gjort. Har inte haft koll på dig tidigare. Jättefin LO, gillar att du skriver så fint på så många olika sätt. / Grannen i nr 13 ;-))

2006-11-19 @ 20:58:49
Postat av: fredrik

Vädigt snyggt och stilrent...
Ja visst har vi väl alla så många saker i huvudet samtidligt... Även vi killar.

2006-12-07 @ 14:11:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback